• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80862
+
-

احداث ۶  شهرک صنعتی خصوصی در اردبیل

این شهرک‌ها در مساحت بیش از 200 هکتار احداث خواهند شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از احداث 6 شهرک صنعتی خصوصی در استان خبر داد.  «محمد اهلی» در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این‌که این 6 شهرک در مساحت بیش از ۲۰۰ هکتار احداث می‌شوند، اظهار کرد: از این بین، شهرک صنعتی غیردولتی آرتاپلاست موفق به کسب پروانه بهره‌برداری شده و این واحد صنعتی یکی از شهرک‌های صنعتی موفق و نمونه بخش خصوصی استان است.  وی ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی و خصوصی را زمینه‌ساز توسعه صنعت و اشتغال استان دانست و از حمایت‌های این شرکت برای احداث شهرک‌های صنعتی غیردولتی جدید در استان خبر داد. 

اهلی حمایت‌های صورت‌گرفته از سوی مسئولان ارشد استانی را زمینه‌ساز افزایش متقاضیان ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی عنوان کرد و افزود: با حمایت‌های لازم و قانونی انجام‌شده، علاوه بر ۶ شهرک صنعتی غیردولتی مصوب، شاهد ورود متقاضیان جدیدی برای احداث شهرک‌های صنعتی جدید در استان هستیم که این امر نشان از افزایش میل به سرمایه‌گذاری در استان دارد. 

اهلی با اعلام این موضوع که از سرمایه‌گذاری در هر نقطه از استان اردبیل حمایت می‌کنیم و از تمام سرمایه‌گذارانی که قادر به ایجاد شهرک‌های خصوصی باشند به صورت قاطع حمایت خواهد شد، بیان کرد: سرمایه‌گذاری موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید در منطقه خواهد شد و این شرکت از هیچ تلاشی برای احداث شهرک‌های غیردولتی دریغ نخواهد کرد. 

این مسئول کاهش بوروکراسی اداری را یکی از لازمه‌های ورود سرمایه‌گذاران به استان اردبیل دانست و افزود: باید با تسهیل روند سرمایه‌گذاری، میل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان را افزایش دهیم و تلاش کنیم تا زمینه را برای فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی آن‌ها در استان فراهم کنیم. 

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به نقش مهم شهرک‌های صنعتی غیردولتی برای حرکت پرشتاب به سوی توسعه صنعتی استان گفت: ایجاد شهرک‌های غیردولتی برای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و با هدف استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استقرار واحد‌های صنعتی انجام می‌پذیرد.  

اهلی با بیان این‌که شهرک‌های صنعتی خصوصی همانند شهرک‌های صنعتی دولتی از مزایای یکسانی برخوردارند، افزود: این شهرک‌ها همانند شهرک‌های دولتی، دارای معافیت مالیاتی ۷ ساله در مناطق برخوردار و ۱۳ ساله در مناطق غیربرخوردار بوده و مدیریت این شهرک‌ها کاملاً در اختیار بخش خصوصی و خود‌سرمایه‌گذار است.  

این مسئول از آمادگی این شرکت برای حمایت از سرمایه‌گذاران در راستای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: تلاش و جدیت بر این است تا با این امر، زمینه برای رونق تولید و اشتغال در سراسر استان فراهم شود و مشوق‌هایی نیز برای سرمایه‌گذارانی که اقدام به ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی می‌کنند، در نظر گرفته شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید